18.12.06

Γενική... παραδοχή τοκογλυφίας!

Έγραφα προ ημερών για ένα δάνειο που προσφέρει η Geniki Bank με τοκογλυφικούς όρους, ενώ το διαφημίζει για χρυσή ευκαιρία, με επιτόκιο 3,95%.

Η Τράπεζα αυτή μου έστειλε e-mail, στο οποίο ουσιαστικά δέχεται όλο το συλλογισμό μου, με μόνη τη διαφορά ότι δεν εισπράττει 170 ευρώ κατά την αίτηση (ανεξαρτήτως έγκρισης), αλλά 20 ευρώ κατά την αίτηση και 150 αφού εγκριθεί. Συγκεκριμένα γράφει:

"Αναφορικά με την εφάπαξ δαπάνη εξέτασης αιτήματος δανειοδότησης και έγκρισης δανείου αυτή ανέρχεται σε 170 ευρώ. Από αυτά, τα 20 ευρώ εισπράττονται κατά την αίτηση ενώ τα υπόλοιπα 150 ευρώ εισπράττονται κατά την εκταμίευση και επομένως δεν υπάρχει καμία υποχρέωση για τον πελάτη εάν το δάνειο του δεν εγκριθεί." Λάθος. Έχει ήδη πληρώσει 20 ευρώ.

"Αναφορικά με το επιτόκιο, αυτό ανέρχεται σε 3,95% σταθερό για ένα έτος και ισχύει για ποσά μεγαλύτερα από 10.000 ευρώ." Εννοεί εδώ ότι για μικρότερα ποσά, το επιτόκιο ανεβαίνει, χωρίς να λέει πουθενά πόσο! Εκτός αυτού, 170 ευρώ έξοδα σε μικρότερο επιτόκιο, εκτοξεύουν το πραγματικό επιτόκιο ακόμη ψηλότερα.

"Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το επιτόκιο αυτό δεν αυξήθηκε παρά την πρόσφατη αύξηση επιτοκίων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ).". Δε μας λέει εδώ όμως ότι η Τράπεζα δεν αύξησε ούτε το επιτόκιο ταμιευτηρίου της, το οποίο για ποσό μέχρι 5.000 ευρώ είναι... 0,40%. Και μετά, μέχρι τις 30.000 ευρώ είναι 0,70%!!

Και καταλήγει: "Με τελικό επιτόκιο 4,55%, το Συνολικό Ετήσιο Πραγματικό Ποσοστό Επιβάρυνσης (ΣΕΠΠΕ) για ποσό δανείου 10.000,01 ευρώ, διάρκεια 12 μηνών και έξοδα 170 ευρώ, ανέρχεται σε 8,03%.". Εγώ στο άρθρο μου είχα φέρει παράδειγμα δανείου 3.000 ευρώ, το οποίο καταλήγει σε επιτόκιο 10,25% και με το e-mail της αυτό η Τράπεζα διευκρινίζει ότι για 10.000 είναι 8,03%. Μάλιστα, το δέχομαι.

Για να μάθω το επιτόκιο του δανείου κάτω των 10.000 ευρώ, που επιμελώς κρύβουν, πήρα τηλέφωνο. Με ενημέρωσαν λοιπόν ότι για μικρότερα ποσά, το επιτόκιο είναι ... 9,45%. Και για να επανέλθω στο παράδειγμά μου:

Δάνειο 3.000 ευρώ με το διαφημιζόμενο extra small 3,95% έχει πραγματικό επιτόκιο:
  • Μετά την εισφορά του Ν. 128 (0,6%), 10,05%
  • Μετά τα έξοδα 170 ευρώ, 16,67%
Ευχαριστώ θερμά την Τράπεζα για τη διευκρινιστική της επικοινωνία μαζί μου, η οποία μου δίνει πλέον τα επιχειρήματα να πω ότι δάνειο με διαφημιζόμενο επιτόκιο 3,95% που καταλήγει 16,67% δεν είναι απλά τοκογλυφία, είναι και αισχρή αλητεία!!

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα. Διάβασα με ενδιαφέρον, το άρθρο αυτό και θεώρησα ότι πρέπει να προσθέσω μια πληροφορία την οποία ρώτησα σε κατάστημα της Γενικής. Η βασική κατάληξη του άρθρου αναφέρει ότι για δάνειο extra small 3.000 ευρώ το επιτόκιο ανεβαίνει στο 16,67%. Αυτό που έμαθα είναι ότι το extra small δεν υπάρχει για ποσό κάτω των 10.000 ευρώ. Ξεκινάει δηλαδή από αυτό το ποσό.

european είπε...

Όταν ρώτησα εγώ, μου είπαν (όπως γράφω και στο άρθρο) ότι για ποσά κάτω από 10.000 ισχύει επιτόκιο 9,45%. Αν στο μεταξύ έχει αλλάξει κάτι, δεν το ξέρω...