9.1.07

Ποιός θα μας προστατέψει από τους προστάτες μας;


Πριν τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές έκανα αίτηση μέσω ΚΕΠ να εγγραφώ στον ειδικό κατάλογο ετεροδημοτών και να ψηφίσω στην Αθήνα τους υποψηφίους της εκλογικής μου περιφέρειας, όπως προέβλεπε σχετικός νόμος. Σύμφωνα με απολύτως βάσιμες ενδείξεις, ο κατάλογος των ετεροδημοτών "εκλάπη" από τα ΚΕΠ και κυκλοφόρησε (ή πουλήθηκε) στους εκεί υποψηφίους βουλευτές. Αποτέλεσμα ήταν να λάβω προεκλογικό υλικό από 7 υποψηφίους βουλευτές ταχυδρομικά, στη διεύθυνσή μου στην Αθήνα.

Συγκέντρωσα όλο το αποδεικτικό υλικό και την επιχειρηματολογία μου και κατέθεσα αναφορά στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Μετά από αρκετούς μήνες (και αρκετά τηλέφωνα) η Αρχή κατέληξε ότι δεν συντρέχει παραβίαση των προσωπικών δεδομένων μου, για το λόγο ότι το δικαίωμα του εκλέγεσθαι, ως συνιστώσα της δημοκρατίας, υπερτερεί του δικαιώματος προστασίας των δεδομένων μου. Να σημειώσω εδώ ότι είχε προηγηθεί απόφαση της Αρχής, σύμφωνα με την οποία ο υποψήφιος βουλευτής δικαιούται να αντλεί στοιχεία από δημόσια προσβάσιμους καταλόγους. Επεσήμανα στην αρχή ότι δεν είναι δημόσια προσβάσιμος κατάλογος αυτός των ετεροδημοτών του ΚΕΠ, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν μπορώ εγώ ως πολίτης να απευθυνθώ σε αυτά και να ζητήσω "κατάλογο των ψηφοφόρων της Φθιώτιδας που κατοικούν στην Αθήνα", για παράδειγμα. Η επισήμανσή μου αγνοήθηκε και η απόφαση της Αρχής οδηγεί στο εξής εξωφρενικό συμπέρασμα:

Εγώ, ο πολίτης που προσήλθα σε Δημόσια Υπηρεσία και παρέδωσα προσωπικά δεδομένα, προκειμένου να εγγραφώ σε ειδικό εκλογικό κατάλογο, δεν μπορώ να προστατέψω αυτά τα δεδομένα από το να τα χρησιμοποιήσει ο οποιοσδήποτε υποψήφιος βουλευτής της περιφέρειάς μου (και ποιός μου διασφαλίζει ότι δεν μπορούν να προωθηθούν και αλλού;). Εάν όμως είχα δωροδοκήσει στρατιωτικούς, είχα προσκομίσει πλαστά έγγραφα γιατρών και με τον τρόπο αυτό απέφευγα τη συνταγματική μου υποχρέωση στράτευσης, τα προσωπικά μου δεδομένα θα ήταν απολύτως ασφαλή! Διότι η ίδια Αρχή απαγορεύει σήμερα την δημοσίευση των ονομάτων αυτών που κατηγορούνται οτι απαλλάχθηκαν της στράτευσης με πλαστά δικαιολογητικά, με το σκεπτικό ότι το δικαίωμα προστασίας προσωπικών δεδομένων υπερτερεί της καταπατηθείσης συνταγματικής υποχρέωσης. Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει κατατάξει δηλαδή πάνω πάνω το δικαίωμα εκλέγεσθαι, δεύτερο το δικαίωμα προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τρίτη τη συνταγματική υποχρέωση στράτευσης.

Συνεπάγεται ότι η Αρχή θεωρεί επισήμως το δικαίωμα εκλέγεσθαι ανώτερο και αυτής της συνταγματικής υποχρέωσης στράτευσης!! Ποιός θα μας προστατέψει τώρα από την Αρχή Προστασίας;;

Δεν υπάρχουν σχόλια: